Huippumyyjäksi päivässä – opi tunnistamaan asiakkaan ajatukset

Asiakkaiden tarpeiden ymmärtäminen varmistaa tunnetusti asiakastyytyväisyyden ja takaa parhaat myyntitulokset. Kun tiedät mitä asiakas ajattelee, tiedät miten palvella ja myydä oikein.

Vaikka sanattoman viestinnän merkitys tiedostetaan hyvin kaikessa asiakaskohtaamisissa, siihen kiinnitettään usein liian vähän huomiota ja sitä myös tulkitaan usein väärin. Myynti- ja asiakaspalvelutilanteissa tämä voi tarkoittaa sitä, että asiakkaan tarpeita ei pystytä huomioimaan, käytettävissä oleva myyntistrategia on väärä tai mikä pahinta, myynti jätetään kesken, kun asiakkaan tunnetiloja tulkitaan väärin.

Myyjille ja asiakastyötä tekeville suunnatussa kehonkielenvalmennuksessa opitaan tulkitsemaan asiakkaan tunnetiloja, ajatuksia ja aikomuksia kehonkielen avulla. Kehonkieli on usein puhetta rehellisempää, minkä vuoksi kehonkielen oikea tulkinta oikeaan aikaan parantaa asiakaskokemusta, syventää kommunikaatiota ja tehostaa palveluprosessia. Kehonkielen tulkinnan taito on helposti opittavissa ja valmennukseen osallistuvat pystyvät hyödyntämään uudet opit välittömästi työssään.

Valmennus perustuu tutkittuun tietoon ja antavat varmuudella uutta opittavaa myös kokeneemmille ammattilaisille. Valmennukset räätälöidään aina asiakkaan tavoitteiden ja toiveiden mukaiseksi.

Kohderyhmä

Valmennus on tarkoitettu niille myynti- ja asiakaspalvelutyötä tekeville, jotka haluavat myydä paremmin, kehittää asiakaskokemusta, syventää omaa osaamistaan ja kehittää kommunikointitaitojaan.

Valmennuksen jälkeen
  • Hallitset kehonkielen tulkinnan periaatteet ja menetelmät
  • Tiedät miten tunnistaa potentiaali asiakas
  • Osaat lukea asiakkaan kehonkieltä myyntitilanteessa
  • Osaat vakuuttaa asiakkaan omalla kehonkielelläsi
  • Myyt paremmin ja parannat asiakaskokemusta, kun tunnistat asiakkaan ajatukset ja tunnetilat

VALMENNUS

Kesto: ½ päivä

Sisältö:

  • Kehonkieli paljastaa asiakkaan ajatukset
    • Kehonkielen tulkinnan periaatteet
    • Asiakaspalvelutilanteiden tyypillisimmät eleet ja ilmeet; mitä asiakkaan sanattomasta viestinnästä voi lukea
    • Tunnista asiakkaan mukavuusalue ja ajoita myyntipuheesi oikein
  • Miten hyödyntää sanatonta viestintää myynnissä ja asiakaspalvelussa?
    • Kasvoskannaus selvittää tunnetilat
    • Miten vakuutan asiakkaan omalla kehonkielelläni
    • Harjoittelua; menetelmät haltuun

Kesto: 1 päivä

Sisältö:

  • ½ päivän valmennuksen aiheet ja lisäksi
  • Kohti parempaa asiakaskokemusta ja myyntiä
    • Kuinka tunnistaa potentiaali asiakas
    • Sanaton viestintä toimii kahteen suuntaan; mitä oma kehonkieli kertoo asiakkaalle
    • Lue tunnetilat oikein ja paranna asiakaskokemusta
  • Hallitse myyntitilannetta ja lisää tulosta
    • Miten hyödyntää Q4 -tekniikkaa myynnissä
    • BLINK -tekniikka; miten saada vastauksia ilman kysymyksiä
    • Osaamisen jalostaminen
    • Harjoittelua; tulkinta tavaksi

Asiakkaan tarpeen ja tavoitteiden mukaan räätälöidyt valmennukset ja keynote puheenvuorot hinnoitellaan asian laajuuden ja pituuden mukaan. Ota yhteyttä ja pyydä tarjous.